Avstängda element på Kostervägen 2

Det har varit avstängt idag i värmesystemet på Kostervägen 2 så om elementen blir kalla så vi rekommenderar alla medlemmar att lufta elementen. Är det någon som behöver hjälp med luftning vänligen kontakta styrelsen. Mvh Styrelsen

läs mer

Information till alla medlemmar i BRF Korvetten

    BYGGSTART FÖR FÖNSTERBYTE   Vi kommer att tillsammans med företaget SEHED genomföra ett fönsterbyte i samtliga hus i BRF Korvetten. Efter att medlemmarna förra året röstade om förslaget att byta fönster är vi nu äntligen där och därför förklarar vi igen varför vi byter fönster. Då vi förväntas att spara in på värmekostnaderna, ( värmepriserna förväntas att stiga med nästan 10%,)  dyra ommålningar är inte längre nödvändiga, det kommer även att bli tystare plus att det kommer att bli lättare att tvätta fönstren, det kommer även att bli enklare att vädra, våra nya fönster isolerar och skyddar bättre mot värme och kyla. Vi har under flera år betalat av ett flertal lån, och tror att trots att vi lånar mer pengar till högre ränta, så ska vi slippa höja avgifterna. Ett antal...

läs mer

Tvättstugorna

Under bytet av bredbandsoperatör så slutade bokningssystemet för tvättstugorna att fungera. Felsökning av Bahnhof fortgår och anslutning av tvättstugorna kommer att ske inom kort. De flesta dörrarna är upplåsta för tvätt. De medlemmar som saknar en router kan kontakta Peter på tel 0761700592. Hälsningar Styrelsen

läs mer

Lathund för installation av router

  För att komma i gång med din nya tjänst ska du följa nedan steg. 1. Anslut din router eller dator med en nätverkskabel till uttaget som finns placerat i lägenheten. 2. Starta din dator, mobil eller surfplatta och öppna en webbläsare. Du ska nu automatiskt komma till vår inloggningssida http://dhcp.bahnhof.se Skulle det inte dyka upp kan du surfa in manuellt. 3. Välj din adress och lägenhetsnummer. Dubbelkolla att du väljer korrekt lägenhetsnummer i samband med aktiveringen. 4. Vänta 15 minuter och starta om routern, du ska nu kunna surfa! Skulle du ha problem med att komma i gång eller om ditt lägenhetsnummer inte dyker upp kan du kontakta  kundtjänst på 010-510 00 00. Vi har inget krav på att du ska ha en router från oss utan det enda som krävs är en router med stöd för internet...

läs mer